نحوه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶

نحوه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶

نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد۹۶

تماس با مشاور کمک

 شاید بهترین خبری که بتوان به شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ داد همین امکان بررسی درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشد که برای اولین بار توسط سازمان سنجش این امکان فراهم شده است . درگذشته سازمان سنجش فقط امکان بررسی اشتباه در انتخاب کنکور سراسری را فراهم می کرد اما از امسال داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری هم می توانند از این امکان بهره مند شوند . بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد به داوطبان این فرصت را می دهد که درباره موضوعات زیر درخواست بدهند :

۱) درخواست تغییر دوره قبولی

 ۲) درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

 ۳) درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

 ۴) درخواست بررسی اولویت های بعدی

در ادامه ابتدا نحوه ورود به قسمت بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش را اشاره میکنیم و سپس به بررسی هر کدام از این ۴ درخواست می پردازیم .

برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ابتدا باید از تاریخ ۱۳ الی ۳۱ شهریور وارد سایت سازمان سنجش به آدرس Sanjesh.org شده  و گزینه های مورد نظر را  انتخاب نمایید

درخواست تغییر دوره قبولی

درخواست تغییر دوره قبولی برای اولین بار است که در سایت سنجش مطرح می شود و احتمالا مناسب داوطلبانی است که به عنوان مثال در دوره روزانه پذیرفته شده اند و حال درخواست تغییر دوره به شبانه یا پردیس خودگردان را دارند . درباره اینکه آیا برعکس این کار ممکن است و داوطلبان پذیرفته شده در دوره شبانه یا پردیس خودگردان امکان درخواست تغییر دوره قبولی به روزانه را دارند یا خیر از سازمان سنجش سوال پرسیده ایم و به محض پاسخگویی سازمان سنجش به اطلاع شما خواهیم رساند .

درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

گاها این اتفاق افتاده است که داوطلبان بعد از مشاهده نتیجه قبولی خود و برای ثبت نام نهایی به دانشگاه مربوطه مراجعه کرده اند اما به دلیل ” به حد نصاب نرسیدن ” از ثبت نام بازمانده اند . سازمان سنجش امسال برای این داوطلبان این امکان را فراهم کرده است که با انتخاب گزینه ” به حد نصاب نرسیدن محل قبولی ” اعتراض خود به این موضوع را ثبت کنند . در نقطه مقابل هم احتمالا سازمان سنجش با بررسی اعتراضات ، یک دانشگاه دیگر را برای ثبت نام به داوطلبان پیشنهاد خواهد داد .

تماس با مشاور کمک

درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد

هرساله بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد با داوطلبانی روبه رو می شویم که یا به دلیل نارضایتی از محل قبولی یا انتخاب رشته اشتباه ، در یک رشته محل روزانه پذیرفته شده اند و نگران از این هستند که با وجود عدم ثبت نام نهایی در دانشگاه ، از آزمون سال بعد نیز محروم خواهند بود . در سال های گذشته سعی می کردیم با ثبت درخواست کتبی در سایت سازمان سنجش مشکل محرومیت را برای داوطلبان حل کنیم اما امسال قسمت مجزایی برای درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد درنظر گرفته شده و بنابراین کلیه داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند و تمایلی به ثبت نام نهایی در دانشگاه ندارند می توانند با انتخاب این گزینه ، مشکل محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ را برطرف نمایند .

درخواست بررسی اولویت های بعدی

اگر کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۹۶ را مشاهده کرده باشید می توانید شانس قبولی خود در انتخاب های پایین تر از محل قبولی فعلی را متوجه شوید . حال داوطلبانی که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد از رشته محل قبولی فعلی رضایت ندارند و می خواهند درخواست بررسی اولویت های بعدی خود را دهند کافیست این گزینه را انتخاب کرده و سپس در کادر مقابل ، کد ۵ رقمی رشته محل موردنظرشان را وارد کنند . دقت کنید که حتما با بررسی کارنامه نهایی خود مطمئن شوید که شانس قبولی در رشته محل مورد نظر خود را داشته اید . زیرا در غیر این حالت شانس موافقت با درخواست شما پایین خواهد بود . برای آشنایی با کارنامه نهایی سازمان سنجش کلیک کنید .

تماس با مشاور کمک

در پایان مقاله ذکر این نکته لازم است که هرفرد تنها برای یک بار حق ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد و تقاضای بررسی اولویت بعدی را دارد و این درخواست قابل ویرایش یا ثبت مجدد نیست . بنابراین حتما در ثبت درخواست خود دقت کافی را به خرج دهید .  درضمن هر فرد می تواند بصورت همزمان بیشتر از یکی از گزینه های بالا را انتخاب کند . به عنوان مثال یک داوطلب می تواند هم درخواست بررسی اولیت بعدی بدهد هم درخواست تغییر دوره داشته باشد اما دراین حالت مشخص نیست با کدام یک از از درخواست های شما موافقت کنند . درنهایت اگر می خواهید درخواست ثبت بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۶ را توسط مشاوران سامانه ملی مشاورکمک  ثبت کنید می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ما استفاده کنید .

شماره تماس جهت مشاوره تلفنی : ۹۰۹۹۰۷۰۹۵۱ از تلفن ثابت سراسر کشور

شماره تماس جهت رزرو مشاوره حضوری یا مشاوره از طریق موبایل:  ۰۲۱۴۴۰۵۶۳۳۵ و ۰۲۱۴۴۱۴۲۶۸۲

تماس با مشاور کمک

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: