دلايل فراموشي دروس مطالعه شده

دلايل فراموشي دروس مطالعه شده

دلايل فراموشي دروس مطالعه شده

روانشناسان ومشاوران تحصیلی  ۶ دلیل فراموشی برای فراموشی دروس مطالعه شده عنوان میکنند.
این 
دلايل فراموشي دروس مطالعه شده را مي توان به موارد زير دسته بندي نمود:

۱- بي‌علاقگي :

به عنوان یکی از دلایل فراموشی دروس مطالعه شده به این نکته اشاره دارد اگر به مطالعه‌ي مطلبي علاقه نداشته باشيد احتمال اين‌که به آن توجه نکنيد زياد است. درنتيجه نمي‌توانيد آن مطلب را بفهميد و ياد بگيريد و در حافظه بسپاريد.
۲- متمرکز نبودن:

اين موضوع نيز به بي‌علاقگي شما مربوط است. اگر موضوع و مطلبي توجه شما را به خود جلب نکند، روي آن تمرکز نمي‌کنيد و در حين مطالعه به موضوعات ديگر فکر مي‌کنيد و در نتيجه دچار پرش ذهن مي‌شويد.
۳- فشار رواني زياد:

وقتي از طريق موارد مختلف که يکي از آن‌ها حساسيت بيش از حد والدين است تحت فشار رواني زياد قرار داريد براي استفاده‌ي مؤثر از حافظه‌ي خود در بدترين وضعيت ممکن هستيد. در اين حالت، هم يادگيري موضوع مشکل است و هم به خاطر سپردن آن.
۴- اطلاعاتي که سازمان‌دهي آن‌ها ضعيف است:

به خاطر سپردن قطعات نامنظم اطلاعات، دشوارتر از حفظ کردن اطلاعاتي است که به طور منطقي تنظيم شده‌اند.

۵- ارتباط و اتصال ضعيف اطلاعات:

اصولاً مغز مطالبي را به خاطر مي‌سپارد که به صورت مجموعه‌اي هستند. اگر ارتباط بين اطلاعاتي که در مورد موضوعي خاص به ذهن مي‌سپاريد ضعيف و نامنظم باشد به ياد آوردن آن مشکل است.
۶- اطلاعاتي که مدت‌زمان زيادي از آن گذشته است:

اگر مدت‌زمان زيادي از مطالعه‌ي يک مطلب گذشته باشد و مرور و تکرار و تمريني بعد از مطالعه‌ي آن نباشد قطعاً اطلاعات به فراموشي سپرده مي‌شود؛ بنابراين تکرار و تمرين و مرور اطلاعات بعد از يادگيري آن بسيار اهميت دارد.
پس ۶ مورد از مهم ترين موارد علت فراموشي مطالب کنکوري را فراگرفتيم با تمرين روي اين ۶ دليل ميتوانيم اين علت ها را کاهش و يا به کلي از بين ببريم.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها یادگیری مطالب و برنامه ریزی مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

تماس با مشاور کمک

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: