راهکارهای صمیمیت بیشتر بین” والدین و فرزندان”

راهکارهای صمیمیت بیشتر بین” والدین و فرزندان”

راهکارهای صمیمیت بیشتر بین” والدین و فرزندان”

 

✍ ۱۵راهکار برای صمیمیت بین والدین و فرزندان.

? راهکارهای کاربردی:

 

۱- اولین راهکار اینکه اگر توانستید تحمل کرده و با آرامش به حرف‌هایشان گوش کرده بدون اینکه خود را در جایگاه پدر یا مادر بدانید، بلکه خود را یک دوست صمیمی و هم سن و سال او بدانید و راهنمایی‌اش کنید. بدون اینکه ترسی داشته باشید اولین قدم و بزرگ‌ترین قدم را برداشته‌اید.

 

۲- فرزندان خود را‌‌ همان طوری که هستند بپذیرید، بدون مقایسه با فرزندان دیگران، اگر می‌خواهید واقعا آن‌ها را از دست ندهید.

 

۳- علاقه خودمان را به صورت جملاتی شیرین اما نه چرب زبانی و شیوه‌های غیر کلامی محبت آمیز و عملی به فرزندمان ابراز کنیم.

 

۴- با جوانان و نوجوانان به زبان دل آن‌ها و مناسب با زمان زندگی آن‌ها سخن بگوییم، درقالب احترام وتشویق در فرزندانمان ایجاد امنیت روانی و انگیزه مثبت کنیم.

 

۵- فاصله روحی خود را با دردودل کردن و تعریف خاطرات کودکی با فرزندانتان کم کنید و با این کار رشد معنوی را در آن‌ها تقویت کنید.

 

۶- اشتباهات فرزندان خود را با بزرگواری بدون پرده دری و ایجاد جسارت در آن‌ها رفع نمایید.

 

۷- به صورت دستوری با آن‌ها صحبت نکنیم و نام فرزند خود را با احترام به ویژه در حضور دیگران صدا کنیم.

 

۸- دادن هدیه‌های کوچک به بهانه مناسبت‌های مختلف به صورتی که آن‌ها را پر توقع نسازد و برای هر کار کوچکی از شما انتظار پاداش و جایزه نداشته باشند.

 

۹- ایجاد حس مسئولیت و اعتماد به نفس در فرزندان با تعیین وظایف درخانواده و دادن یک حس مالکیت به آن‌ها.

 

۱۰- نسبت به دوستان فرزند خود حساسیت و شناخت بالایی داشته باشید، زیرا گرایش او بر پذیرش شما در گروه همسالان و مشابهت آنان از عوامل اصلی تربیت نوجوانان و جوانان است و این کار وقتی آسان می‌شود که با فرزندانمان دوست باشیم که مطمئنا به دوستان آن‌ها نیزمی توانیم نزدیک شویم.

 

۱۱- اهمیت جایگاه فرزندتان را در خانواده به اوتفهیم کنید که در حفظ و رشد شخصیت خود کوشا باشد.

 

۱۲- توقعات و انتظارات خود را به صورت دقیق و در حد توان و با محبت برایشان توضیح دهید.

 

۱۳- در مواقع انتقاد، شخصیت او را زیر سوال نبرده بلکه حداقل از چند خوبی او تعریف کرده و سپس عمل ناپسند او را انتقاد کنید.

 

۱۴- درمقاطع دشوار سعی کنید کنارش باشید و با اواحساس همدردی کنید، امابه او بفهمانید کاری که شما انجام داده‌اید وظیفه او بوده و عادت نکند.

 

۱۵- در آخر فرزندانمان را با سختی و محرومیت آشنا کنیم تا دارای روحیه‌ای قوی و محکم شوند.

 

با دقت این راهکار‌ها را مطالعه کرده، بپذیرید و انجام دهید. مطمئن باشید گاهی صمیمیت و مهربانی به موقع شر را به خیر تبدیل کرده و دردسرهای آیندهٔ فرزند شما برایتان از بین خواهد رفت.

 

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها # راهکارهای صمیمیت بیشتر بین” والدین و فرزندان”#برنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: