” تکنیک‌های صحیح مطالعه”

” تکنیک‌های صحیح مطالعه”

” تکنیک‌های صحیح مطالعه

 

☘ رعایت بعضی از تکنیک های مطالعه ضروری است که در زیر اشاره می شود:

 

? در حین مطالعه از تکنیک‌هایی مانند علامت‌گذاری، یادداشت‌برداری، خلاصه‌نویسی، برجسته‌سازی (استفاده از ‌های‌لایت یا خودکار رنگی)، دست‌خوانی (دنبال کردن کلمات با حرکت هماهنگ چشم و دست) و… استفاده کنید. این تکنیک‌ها علاوه بر افزایش بازدهی و کمیت مطالعه از یکنواختی مطالعه و خستگی ناشی از آن می‌کاهند.

 

? همیشه قبل از شروع به مطالعه، نگاهی اجمالی به کل کتاب داشته باشید و رئوس مطالب را به یاد بسپارید.

 

? قبل از مطالعه، در حین و بعد از آن برای خود سؤالاتی طرح کنید تا حواس‌پرتی شما را در حین مطالعه کاهش دهد.

 

? آن‌چه را می‌خوانید با آموخته‌های قبلی‌تان ارتباط دهید.

 

? برای کاهش اثر خستگی و دلزدگی از متن و افزایش بازدهی خود، در مطالعه تنوع داشته باشید و یک روز را به یک درس اختصاص ندهید.

 

? قبل از حضور در کلاس پیش‌خوانی مختصری در مورد موضوع داشته باشید.

 

? برای مقاومت با حواس‌پرتی‌های درونی، آن‌ها را در برگه‌ای بنویسید و با خود قرار بگذارید در زمانی دیگر به آن‌ها فکر کنید.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها #تکنیک های صحیح مطالعه #برنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: