ادبیات کنکور را چگونه بخوانیم؟

ادبیات کنکور را چگونه بخوانیم؟

ادبیات کنکور را چگونه بخوانیم؟

از آنجا که ادبیات در کنکور سراسری ضریب چهار را به خود اختصاص داده است، می توان این درس را تاثیر گذارترین درس عمومی در کنکور به شمار آورد.

سوالات ادبیات کنکور از ۵ بخش تشکیل شده است(به ترتیب تعداد تست):

۱-قرابت معنایی(۹)    ۲-املاء ولغت(۵)    ۳- زبان فارسی(۵)    ۴-آرایه های ادبی(۳)    ۵-تاریخ ادبیات(۳)

برای عملکرد بهتر در ادبیات پیشنهاد می شود به صورت مبحثی به مطالعه این درس بپردازیم.

۱-قرابت معنایی : مهم ترین قسمت ادبیات کنکور است که ۳۵% آن را شامل می شود.

کل مبحث قرابت معنایی کنکور بر پایه تقریبا ۲۰ تا ۲۵ مفهوم کلی از ابیات مانند: تقابل عقل و عشق، سختی عشق، بازگشت به اصل خویش،غنیمت شمردن وقت و… استوار است که با تمرین زیاد و بالا بردن درک ادبی از مفاهیم کلی می توان به راحتی به مباحث این بخش پاسخگو بود.باید به این نکته توجه کرد  که تحول به راحتی ایجاد نمی شود و تلاش مستمر تا کنکور است که منجر به نتیجه می شود.

۲-املاء ولغت: تسلط در این بخش نیازمند آن است که به طور پیوسته و در بازه های زمانی کوچک به مطالعه آن پرداخته شود.برای یادگیری املای لغات بهترین راه توجه به معنی آنهاست. لازم به ذکر است که لغات انتهای کتاب همیشه مورد توجه طراحان بوده است.

۳-زبان فارسی : این قسمت از ادبیات جزو بخش هایی است که داوطلب می تواند با تکیه بر آن از بسیاری از رقبا سبقت بگیرد، چون بسیاری از داوطلبان از پاسخ دهی به سوالات این بخش،مخصوصا مبحث تکواژ و واژه، خودداری می کنند.

روش مطالعه زبان فارسی شامل دو مرحله است: مرحله اول شامل مطالعه قسمت های حفظی و دستوری کتاب درسی است. در مرحله بعد باید به نکات ریز هر مبحث در قالب تست توجه کرد. باید دقت کرد که زبان فارسی یک درس مهارتی است و این مهارت با حل تمرین به دست می آید.

۴-آرایه های ادبی : بخشی از ادبیات است که تنها با حفظ کردن نمی توان به تست های چالشی اش پاسخ داد لذا برای کسب آمادگی مناسب در این مبحث، تنها و تنها  تمرین و تست زیاد است که به دانش آموز کمک خواهد کرد.

�۵-تاریخ ادبیات : بهتر است این بخش را به صورت تصویر سازی شده به خاطر سپرد، همچنین روش رمز گذاری نیز کمک کننده است. زیرا با این روش مطالب به حافظه بلند مدت منتقل خواهند شد و تا مدت ها فراموش نخواهد شد.

با تلاش کافی و حل تست ها و تمرین های استاندارد برای هر یک از بخش های ذکر شده ، می توان به نتیجه ی دلخواه در این درس رسید.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها # خواندن ادبیات در کنکور و # شیوه مطالعه را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: