درس ریاضی را چگونه مطالعه کنیم ؟

درس ریاضی را چگونه مطالعه کنیم ؟

كار هايي كه قبل از مطالعه رياضي بايد انجام دهيد:

١-نگاه كلي به مبحث مربوطه: براي اين امر بايد يك بررسي كلي نسبت به روابطي كه در مبحث مربوطه پيش رو خواهيد داشت ، داشته باشيد تا در هنگام مطالعه ميزان تسلط شما براي پاسخ گويي به سوالات بالاتر رود.

٢-بررسي پيش نياز ها: مباحثي كه مقدمه مباحث ديگر هستند و يا به نحوي پيش نياز محسوب مي شوند قبل از شروع مطالعه يك مبحث خاص بايد به صورت كامل مورد بررسي و تثبيت قرار گرفته شده باشند.

۳-هدف گذاری: باید قبل از مطالعه هر مبحث خاص دید کلی نسبت به بودجه بندی های مبحث مربوطه در کنکور و میزان اهمیت آن داشته باشید تا متناسب با آن میزان وقت مورد نیاز برای آن را تنظیم کنید.

۴-شروع درست: برای شروع، از کتاب اول دبیرستان شروع کنید (البته چون مباحث آن بسیار ساده است و اکثرا”در سالهای بالا تکرار شده است ، لزومی ندارد خط به خط کتاب را بخوانید و مثالها را حل کنید. فقط به دوره ی فرمولهای ارائه شده و حل تمرینهای سخت آخر هر مبحث بپردازید.)

كارهايي كه بعد از مطالعه رياضي بايد انجام شود:

١-تست زني: وقتی كه درس را خوب یاد گرفته و خلاصه‏ نویسی كردید، باید برای تثبیت و تسلط مطالب و نكات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست‏زنی، تعدادی تست را تمرین كنید. تست‏هایی را كه حل نكردید یا غلط حل كردید، حتماً علامت‏گذاری كنید؛ زیرا در این تست‏ها ضعف دارید و باید آن‏ها را برطرف كنید

٢-مرور سريع: براي اينكار بايد از ابزار هاي مختلفي مانند خلاصه نويسي ها ، حاشيه نويسي ها و ساير ابزار هاي مرور سريع مطلب مربوطه استفاده كرد تا يادگيري مطالب مبحث مشخصه از فيلتر نهايي نيز عبور كند وبه طور كامل تثبيت شود

۳-نشانه گذاری : کنار هر کدام از سوالات که نتوانسته بودید هیچ راه حلی برای آنها ارائه دهید علامت منفی و کنار سوالاتی که کامل حل کردید ولی به پاسخ غلط رسیدید علامت ضربدر و کنار سوالاتی که نصف راه حل را رفته اید ولی بالاخره هیچ کدام از گزینه هارا درنیاوردید ، علامت مثبت بگذارید و دست آخر ، کنار سوالاتی که با راه حل درست به پاسخ درست رسیده اید ، هیچ علامتی نگذارید.

۴-نکته مهم : چون حجم مطالب درسی و تنوع آن‏ها زیاد است، نباید تعداد تست‏های تمرینی به قدری زیاد باشد كه از مباحث دیگر عقب بیفتید؛ باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه‌شده انتخاب كنید. اگر مبحثی را به طور كامل نخواندید، به حل تست‏های تمرینی نپردازید، مثلاً تا تمام نكات دنباله را یاد نگرفتید، از مبحث دنباله، تست تمرینی حل نكنید. توصیه می‏كنم، متناسب با هر تستی كه از یك مبحث در كنكور سراسری مطرح می‏شود، حداقل ۵۰ تست به طور تمرینی حل كنید؛ مثلاً اگر از مبحث مجانب‏ها در كنكور سراسری، یك سؤال مطرح می‏شود، حداقل باید ۵۰ تست مجانب، به طور تمرینی حل كنید.در انتخاب تست‏های تمرینی، اولویت با تست‏های كنكورهای سال‏های گذشته است؛ چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏دهند.

 

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها #كار هايي كه قبل از مطالعه رياضي بايد انجام دهيد#برنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: