مراحل یادگیری

مراحل یادگیری

۵ مرحله یادگیری از نظر مشاوران تحصیلی

درس خواندن برای کنکور  و یادگیری این مطالب به دلیل حجم بالای منابع درسی و فاصله افتادن بین زمان مطالعه و کنکور، باید طی چند مرحله انجام شود. برای نتیجه ی خوب، باید از همه ی این مراحل یادگیری عبور کرد.

در هر مرحله، بخشی از یادگیری انجام و کامل می شود. این مراحل عبارتند از :

۱- ادراک و فهمیدن

۲- تسلط

۳- ارزیابی

۴- نگهداری

۵-جمع بندی

مرحله اول : فهمیدن

وظیفه ی ما در این مرحله آن است که مطالب و نکات هر درس را خوب یاد بگیریم و آن را به خاطر بسپاریم. برای این کار، دو راه وجود دارد :

الف – دیدن و خواندن مطالب به طور فعالانه
ب- شرکت در کلاس و شندین مطالب

مرحله دوم : تسلط

وظیفه ی ما در این مرحله آن است که با حل تست های موضوعی، با نکات و راه حل های کوتاه آشنا شویم.

حل تست های به مهارت ها و فنونی نیاز دارد که در همین فصل آن ها را خواهیم آموخت. کتاب های تست موضوعی، در کنار کتاب های درسی، محورفعالیت این دوره محسوب می شوند.

مرحله سوم : ارزیابی

در این مرحله در امتحانات تشریحی یا آزمون های تستی شرکت می کنیم. با شرکت در این آزمون ها :

* مطالب آموخته شده تکرار می شوند.

* اشکالات درسی پنهان ما مشخص می شوند.

* سطح علمی ما ارزیابی می شود.

* رفتار امتحانی ما بهتر می شود.

مرحله چهارم : نگهداری

نگهداری مطالبی که ماه ها قبل از کنکور می خوانیم، بسیار مهم است. مرور مطالب به طور تصادفی نتیجه بخش نخواهد بود. مرور می تواند به شیوه های مختلف انجام شود.

تماس با مشاور کمک

مرحله پنجم: جمع بندی

اگر در تابستان، پاییز و زمستان، درک و فهمیدن اهمیت زیادی دارد، در فصل بهار تسلط اهمیت بیش تری پیدا می کند و در ماه های نزدیک به کنکور، باید به جای نگاه موضوعی به مطالب و تست ها، نگاهمان جامع باشد. به همین دلیل، یکی دو ماه قبل از کنکور، باید شیوه ی مطالعه و تست زنی ما تغییر کند.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها یادگیری مطالب و برنامه مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: