۵ مرحله یادگیری آرایه های ادبی

۱- آرایه را بشناسید. پیش از شروع فرایند یادگیری آرایه‌های ادبی ابتدا آن‌ها را بشناسید. هر آرایه یک وظیفه را در بیت انجام می­دهد. نخست کارکرد آرایه را بفهمید.

 

۲- مثال‌هایی از آرایه بخوانید. پس از مرحله‌ی اول این بار به سراغ چند بیت بروید که در آن آرایه‌ی مورد نظر وجود دارد. این کار به شما کمک می‌کند تا با پیش‌زمینه‌ای که دارید کارکرد آرایه را بهتر متوجه شوید و آن را در بیت پیدا کنید.

 

۳- چند تست ساده حل کنید. تست‌هایی را حل کنید که درجه‌ی سختی آن‌ها زیاد نباشد. در این مرحله میزان یادگیری‌تان مشخص می­شود و متوجه می‌شوید که در مرحله‌های قبل چه‌قدر موفق بوده‌اید.

 

۴- نکات و میان‌برها را کشف کنید. این مرحله نقطه‌ی اوج شما در یادگیری آرایه است. در بیش‌تر آرایه‌ها کلمات یا نکاتی هستند که تداعی‌کننده‌ی آن‌ها هستند و این کار پس از یادگیری کامل و اصولی و خواندن ابیات زیاد محقق می­شود. در این مرحله هر کس با توجه به درک و یادگیری‌اش باید بتواند برای خود یک تکنیک به‌خصوص برای آن آرایه ایجاد کند.

 

۵- تست بزنید. در مرحله‌ی آخر با حل زیاد تست‌های کنکور یا تألیفی ابتکار شما در یادگیری آرایه به محک گذاشته می‌شود و خلأهای شما در یادگیری‌تان کشف می شود. با اصلاح آن‌ها دیگر مشکلی در آرایه نخواهید داشت.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها #یادگیری_ و روشهای خواندن آرایه های ادبی #برنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: