روش مطالعه عربی

 

⚜️درس عربي را بايد درس طلايي عمومي دانست.

زيرا داوطلبان با درصد مناسب در ان ميتوانند تا حدود زيادي از بسياري داوطلبان ديگر وضعيت بهتري داشته باشند با توجه به این موضوع که در مجموع درصد پاسخگويي به سؤالات عربي در كنكور سراسري پايين است.

?عربي را در سال كنكور(به دليل محدوديت زمان)ميتوان با مطالعه درسنامه كتاب كمك اموزشي مناسب اغاز كرد(در بخش قواعد) سپس به سراغ تست هاي كتاب كمك اموزشي مناسب رفت(البته اگر بلافاصله بعد از مطالعه تست ميزنيد و محدوديت وقت داريد به صورت مضربي اين كار را انجام دهيد).سپس پاسخ نامه را به دقت بخوانيد(حتي اگر سوالي را درست زديد). از نشان دار كردن تست هاي مهم غافل نشويد.

?در مبحث ترجمه سعي كنيد از نکات ترجمه ای که در کتاب کمک درسیتان ذکر شده، استفاده كنيد و یاد بگیرید. تست ترجمه را سعی کنید هر هفته در برنامه ی خود داشته باشید.(به تعداد معقول حدودا سی تا چهل تست در هفته)

? در ارتباط با درك متن پيشنهاد ميكنيم از همين حالا هرشب(يا يك شب در ميان)يك متن را زده و تحليل كنيد و زمان را براي خود هر چه جلوتر ميرويد تا حد امكان محدود كنيد تا به زمان مناسبي(حدود ٥تا٧دقيقه)برسيد.دقت داشته باشيد درك متن عربي هم مثل مباحث ارايه،قرابت و زبان فارسي نياز به تمرين و تكرار دارد تا مهارت ان در شما تقويت شود.به هنگام تحلیل درک متن عربی، کلمات ناآشنا و جدید آن را سعی کنید در یک دفترچه یادداشت کرده و مرور کنید زیرا لغات جدید بارها در درک متن کنکور سراسری تکرار شده اند.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها #یادگیری_ وو روش خواندن درس عربی#برنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

 

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: