حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال ۹۸-۹۷

حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال ۹۸-۹۷

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سال آینده را تشریح کرد.

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خروجی در سال یازدهم نخواهیم داشت و هنرستان‌ها ۱۲ ساله خواهند شد، گفت: بنابراین دانش آموزان ما بعد از پایه یازدهم به دانشگاه نمی‌روند بلکه وارد پایه دوازدهم می‌شوند، بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سال‌های قبل تکمیل شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای پذیرش دانشجو، پذیرش داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش صرفا بر اساس سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال  تحصیلی ۹۹-۹۸ اولین دوره فارغ التحصیلان را در ساختار ۱۲ ساله خواهیم داشت، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آموزش عالی موظف به اجرای دوره کاردانی پیوسته است. بر این اساس از سال ۹۸ دانش آموزان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و دیگر کنکور نخواهند داشت و یک دوره آموزشی پنج ساله را به صورت پیوسته طی خواهند کرد.

زرافشان درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه برای هنرجویان گفت: طبق مصوبه برنامه پنجم و ششم توسعه قانونگذار آموزش عالی را مکلف کرده که امکان تحصیل پیوسته را فراهم کند. طبیعتا در این زمینه دو مجموعه دانشگاهی بزرگ فنی و حرفه‌ای را داریم و اگر تعداد داوطلب بیشتر از ظرفیت باشد باید پذیرش از طریق سایر دانشگاه‌ها فراهم شود.

به گفته وی، از سال ۹۸ دیگر سابقه تحصیلی مطرح نیست و همه هنرجویان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و برنامه درسی‌شان به شکل پنج ساله تدوین و تنظیم خواهد شد.

?در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خروجی در سال یازدهم نخواهیم داشت و هنرستان‌ها ۱۲ ساله خواهند شد.

?بنابراین دانش آموزان ما بعد از پایه یازدهم به دانشگاه نمی‌روند بلکه وارد پایه دوازدهم می‌شوند، بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سال‌های قبل تکمیل شود.

?بر اساس مصوبه شورای پذیرش دانشجو، پذیرش داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش صرفا بر اساس سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

?بر این اساس از سال ۹۸ دانش آموزان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و دیگر کنکور نخواهند داشت و یک دوره آموزشی پنج ساله را به صورت پیوسته طی خواهند کرد.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است تا در کنار آنها با بررسی موضوع #حذف کنکور کاردانی پیوسته هنرستان # برنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

1 دیدگاه

یک دیدگاه در “حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال ۹۸-۹۷

  1. مهدی گفت:

    سلام ببخشید معدل مورد نیاز برای دانشگاه سراسری فنی حرفه ای دوازدهمی ها چنده ؟

دیدگاه خود را بنویسید: