تکنیک هایی برای یادگیری بهتر

تکنیک هایی برای یادگیری بهتر

تکنیک هایی برای یادگیری بهتر

 

گفته شده است که افراد تنها به میزانی حدود ۱۰ درصد از قدرت فکر و ذهن خود را استفاده میکنند و تفاوت بین افراد معمولی با نابغه ها نیز در همین است که افراد نابغه درصد بیشتری از فکر خود را درگیر مسائل میکنند و به همین دلیل است که نسبت به افراد عادی یادگیری بالاتری دارند .

اما با رعایت و یادگیری چند تکنیک ساده هر فردی میتواند یادگیری خود را سریعتر و بهتر از گذشته کند

که یادگیری بهتر در مقابل باعث افزایش کارایی فرد نیز خواهد بود و بازده فرد در مطالعه دروس افزایش خواهد داشت .

در ادامه چند تکنیک برای یادگیری بهتر و مفید تر را خواهیم گفت و برای هر کدام توضیحات مختصری نیز ارائه خواهیم کرد :

 

پای خود را حرکت دهید

در هنگامی که نشسته اید و در حال مطالعه هستید بهتر است که هر چند وقت یکبار پای خود را تکان داده و برای چند ثانیه اینکار را تکرار کنید . نشستن طولانی مدت بدون انجام دادن فعالیت بدنی خاصی موجب کندی گردش خون خواهد شد که با تکان دادن پای خود این جریان خون را سرعت میدهید که افزایش جریان خون در بدن یادگیری و تمرکز فرد را نیز افزایش خواهد داد .

 

غذا بخورید

برای تفکر و مطالعه و یادگیری مفید نیاز است که غذا خورده باشید . وعده صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز میباشد که حتما باید آن را رعایت کنید تا در طول روز و ساعات آینده مواد معدنی و مفید که ذهن و بدن شما به آن احتیاج خواهد داشت تامین گردد و دچار کاهش یادگیری نشوید . معدنی و مفید که ذهن و بدن شما به آن احتیاج خواهد داشت تامین گردد و دچار کاهش یادگیری نشوید .

ناهار را سبک بخورید

 

وعده ی ناهار را سعی کنید تا جای ممکن سبک و مقوی انتخاب کنید زیرا غذاهای چرب و سنگین نوعی خواب آلودگی و خستگی را در فرد ایجاد خواهند کرد که همین امر یادگیری و بازده مطالعاتی فرد را در ساعات پس از خوردن ناهار به شدت کاهش میدهد و فرد از برنامه خود عقب خواهد افتاد .

 

اضطراب نداشته باشید

 

داشتن اضطراب و افسردگی بسیار بر یادگیری تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب میشود قدرت تحلیل شما کاهش یابد و ذهن به سمتی دیگر برود . پس سعی کنید قبل از مطالعه هرگونه اضطرابی را از خود دور کنید و به جنبه های مثبت موجود فکر کنید .

 

استراحت کنید

 

یاد بگیرید که بین مطالعات خود استراحت کنید تا میزان یادگیری شما در آن موضوع افزایش یابد . وقتی خسته میشوید مطالعه ی شما بازدهی نخواهد داشت و عملا در حال انجام کاری بیهوده هستید . پس برای اینکه بازده یادگیری شما بالاتر رود بهتر است هر ۴۵ دقیقه مطالعه حدود ۱۰ دقیقه به خود استراحت دهی تا ذهن دوباره آماده فراگیری مطالب جدید باشد .

 

تند خوانی کنید

 

شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا میگوییم تندخوانی برای یادگیری بهتر مفید است . به عقیده خیلی از افراد تند خوانی تنها موجب از قلم افتادن مطالب میشود در صورتی که اینگونه نیست و با تند خوانی در واقع مطالب بیهوده را حذف کرده و مطالب اصلی را در ذهن خود جای میدهیم که بسیار مفید میباشد . البته بگوییم که اجرای تند خوانی برای یک مطلب تخصصی و نیز مطلبی که برای بار اول خوانده میشود اصلا مناسب نیست و باید به همان سبک کند خوانی این دو مورد را مطالعه کرد .

در واقع تند خوانی بیشتر برای مرور ها توصیه خواهد شد .

 

استفاده از علامت ها

 

برای حفظ کردن و بخاطر سپردن مطالب ترفند ها و تکنیک های بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها علامت گزاری است . علامت ها و شکل هایی که شما را یاد موضوعی خواهند انداخت بهترین کمک برای حفظ کردن موارد دشوار و یاگیری آنهاست

 

پیاده روی کنید

 

شاید خیلی از افراد از این تکنیک برای مطالعه استفاده کرده باشند و نتیجه هم گرفته باشند . پیاده روی در حین مطالعه علاوه بر اینکه گردش خون را افزایش میدهد موجب میشود تمرکز فرد بیشتر شده و ذهن را فعال تر میکند . همچنین برای یادگیری بهتر میتوانید یک موسیقی را پخش کرده و با آن مطالعه کنید . اینکار موجب خواهد شد که ذهن شما مطالب را بر روی ریتم موسیقی ثبت کند و میزان یادگیری و اثر بخشی آن در ذهن بیشتر خواهد شد انتظار میرود با رعایت این نکات مطالعه هایی مفید تر و با یادگیری بیشتر داشته باشید و با انگیزه به راه خود و هدف نهایی خود نزیک شوید .

 

 

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها # # تکنیک هایی برای یادگیری بهتربرنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: