اهمیت ” انتخاب رشته” سال نهم

اهمیت ” انتخاب رشته” سال نهم

? اهمیت ” انتخاب رشته” سال نهم

امروزه به دلیل پیشرفت سریع علوم و فنون و نیاز کشور به نیروی انسانی متخصص، بانشاط، علاقه مند و کارآمد، به علاوه سخت تر شدن رقابت های بازار کار و تأمین مخارج، اهمیت انتخاب رشته ای که فرد را راضی و خشنود نموده و به او امکان فعالیت ارزشمند و هماهنگ با شخصیتش را بدهد، بیشتر شده است. انتخاب رشته تحصیلی سال نهم، مقدمه انتخاب رشته دانشگاهی و آموزش عالی و در نتیجه انتخاب شغل است. به همین دلیل باید رشته ای را برگزید که با تمام ویژگی های شخصیتی و روحی و همچنین امکانات و فرصتهای فرد مطابقت داشته و آینده او را از نظر درآمد و بازارکار،رضایت شغلی،محیط کاری مناسب و… تأمین کند.

این روز ها یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان سال نهم و والدین آنها موضوع انتخاب رشته تحصیلی است، انتخابی که به احتمال زیاد در زندگی آینده آنان تاثیر فراوان دارد. اگر این انتخاب آگاهانه یا به درستی انجام نشود ، ممکن در آینده تحصیلی و زندگی دانش آموز تاثیر مناسبی نداشته باشد. انسان در طی زندگی به طور همیشگی دست به انتخاب می زند و این موضوع به قدری اهمیت دارد و تکرار می شود که می توان گفت بدون انتخاب کردن زندگی غیرممکن است.

انتخاب کیف، کفش، لباس، موسیقی دلخواه، ورزش مورد علاقه، مدرسه مناسب، برنامه تلویزیونی، دوست مناسب نمونه هایی از انتخاب های فراوانی هستند که هر روز ما با آن ها مواجه هستیم.

نکته مهم این است که انتخاب های ما ارزش یکسان و برابری ندارند چرا که بعضی از آنها اثرات بزرگ و عمیق در زندگی ما دارند و بعضی دیگر اهمیت کمتر، به عنوان مثال اهمیت انتخاب یک مدرسه خوب از خرید کیف و کفش بیشتر است و از همه اینها مهمتر “انتخاب رشته ” است. انتخاب رشته سال نهم،یکی از انتخاب های مهم و اثرگذار در زندگی است، انتخابی که جهت بسیاری از اتفاقات و فعالیت های زندگی دانش آموزان را تعیین می کند و اولین تصمیم مهمی است که دانش آموزان سال نهم برای ادامه تحصیل و سپس راهیابی به دانشگاه می گیرند. به عبارت دیگر انتخاب رشته مقدمه و زمینه ساز ساز انتخاب رشته اصلی هر فردی در دانشگاه است، بنابراین فردی که بخواهد در رشته دانشگاهی خاص تحصیل کند اول باید رشته تحصیلی مناسبی را در دوره متوسطه انتخاب نماید تا در آینده بتواند در شغلی که علاقه مند است پس از کسب مهارت علمی و فنی مشغول بکار شود.

با توجه به اهمیت موضوع بی شک عدم اطلاعات کافی درباره شرایط انتخاب رشته، ویژگی های رشته ها، بازار کار و … نگرانیهایی برای خانواده ها و دانش آموزان ایجاد خواهد کرد که در این کانال سعی می شود با جدیدترین اطلاعات از انتخاب رشته سال نهم از این نگرانیها کاسته شود و تمامی شرایط انتخاب رشته به مرور زمان و با توجه به ترتیب ذکر شده اطلاع رسانی شود. انتخاب رشته در یک فضای احساسی و تحت تأثیر فشارهای روانی و یا ترغیب‌ها و تشویق‌های بدون پشتوانه و منطق افراد پیرامونی، می‌تواند این مرحله مهم تصمیم‌گیری را دچار آسیب و تهدید سازد و کوچک‌ترین اشتباه، بی‌تدبیری و برخورد و تصمیم‌گیری از سر احساس می‌تواند آرزوهای فرد را دچار تهدید و ناکامی سازد، پس وقت گذاشتن و اهمیت دادن برای انتخاب رشته ضروری است.

سامانه مشاورکمک به کمک مشاوران مجرب در خدمت دانش آموزان ودانشجویان عزیز است در کنار آنها # # اهمیت ” انتخاب رشته” سال نهم رنامه_مناسب را آسان سازد.

هموطنان عزیز جهت مشاوره تلفنی میتوانند با شماره ۹۰۹۰۷۰۹۵۱ از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایند. همچنین جهت رزرو وقت مشاوره حضوری هم میتوانند با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۵۳۳۵ تماس بگیرند. دوستانی که از طریق این سایت( سایت مشاورکمک) برای رزرو وقت مشاوره اقدام میکنند از تخفیف ۲۰ درصدی در خدمات مشاوره ای برخوردار خواهند شد.(حتما در زمان رزرو وقت اشاره بفرمایید که از طریق از سایت مشاورکمک هستید)

 

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید: